zondag 28 april 2013

Crisisbestendige, budget home-make-over

Volgers vind ik eigenlijk een gek woord.. zou liever zeggen 'alle lieve mensen die het mogelijk leuk vinden wat ik schrijf in dit blogje'. Maar goed jullie dus;) dankjulliewel voor het meelezen.. en de leuke reacties, hier word ik iedere keer zo blij van! Vandaag op deze mooie zondag voor ik de tuin in ga om daar vriendlief te ondersteunen met schep, handen in de aarde enz. wil ik laten zien hoe ik met een heeeel klein budget nieuwe sfeer in huis heb gemaakt.
Ik werd geinspireerd bij de Intratuin.. hier was een hele rek vol gele, groene en blauwe accesoires en ik dacht wauw vrolijk.. wil ik ook! natuurlijk werd ik minder enthousiast van de bijbehorende prijzen dus dacht ik: 'dit is een DoItYourself project!'.
Ik ging aan de slag met verf, servetten, een oud kanten kleedje, stofjes die ik nog in de kast had liggen, canvasdoeken. Ik kocht alleen een paar nieuwe kaarsen, een dekentje en 1groot canvas doek en twee kleine.
Oude vaasjes die ik had staan heb ik in een nieuw jasje gestoken. De meeste met verf, het vaasje rechts(met de peertjes) kreeg een nieuwe look met servetten.
 



De lamp boven de eettafel bekleedde ik met een neutrale stof (mocht ik weer eens een ingeving krijgen voor andere kleurtjes, kan de lamp blijven;). Dit is eigenlijk heel gemakkelijk om te doen. Patroon maken van de lamp (door lamp over het patroonpapier te rollen en een lijntje ernaast te trekken), patroon uit stof knippen(halve centimeter extra), lampenkap inspuiten met spuitlijm, stof eromheen rollen en randje netjes naar binnen vouwen om het randje en uiteinde stof in het randje van de lampenkap stoppen voor nette afwerking.

De bank kreeg een nieuw sfeertje door nieuwe kussens van verschillende stofjes. Geinspireerd door een servet met snor van de kwantum; een kussen met snor (snor geknipt uit vilt). De andere kussens zijn gemaakt van stof van Ikea (ong. 5euro pm) de blaadjes knipte ik uit de stof en zo maakte ik 'blaadjes kussens'.

Van de servetten en een canvasdoek van de kwantum en een heleboel behangplaksel maakte ik een MR. schilderij, MRS. maakte ik op dezelfde manier.



Het grote schilderij maakte ik van bladzijden uit oude boeken, servetten, verf en een kanten kleedje.




detail uit het schilderij
Zoals jullie misschien hebben gelezen is deze make-over absoluut crisis-bestendig en heb ik heeel weinig uitgegeven voor toch een heel nieuw sfeertje!
Hele fijne zondag!
Suus




19 opmerkingen:

  1. WAAAAAAAAAAW, dat heb je super knap gedaan!!!! Echt geweldig leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat creatief en handig! Moet toch heel wat werk geweest zijn, en je hebt er eer van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een vrolijke kleuren!!! Je geeft me weer ideeën voor als ik terug ben in NL, daar wil/ moet ik de boel ook weer opnieuw inrichten! Thanx!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je dat superleuk gedaan! Kun je zo over de vaasjes heenverven of doe je het eerst met grondverf of primer?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel:) De vaasjes heb ik direct geverfd met universal satin (decor Fin) van de pippoos, 2x overschilderen en klaar! Liefs

      Verwijderen
  5. Wat een leuke ideeen! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kussens! En wauw, dat schilderij is helemaal top! Groetjes MIeke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wow dat is wel heel knap allemaal. Ik weet niet hoelang je hier allemaal over gedaan hebt, maar ik heb het idee dat je als een speer bent gegaan. Ziet er allemaal heel leuk uit bij mij zou dit allemaal beduidend langer duren...zo'n project...een paar weken offeh een paar maanden ;). En dat schilderij is helemaal fantastich! Chapeau!
    Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. WAUW! Dit is echt zo inspirerend en tof! Je kan wel voor een woontijdschrift gaan werken zo. Serieus, in de 101 woonideeën staat toch altijd zo'n rubriekje met ingezonden DIY projectjes? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hartstikke gezellig zo. Met een beetje fantasie en creativiteit kan je een heel eind komen. Leuk wonen hoeft niet duur te zijn! Vooral van je schilderij in mixed media techniek ben ik helemaal weg. Hartstikke mooi. Groetjes, Stéphanie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ZOOOO goed gedaan!!
    Je grote schilderij is helemaal super!!!!
    WAUW!!!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel gezellig al die felle kleurtjes.
    Ik heb vooral met erg veel bewondering en verbazing naar je grote schilderij zitten kijken. Wat ontzettend mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een super gave ideeën! Ik denk dat ik ook maar eens wat verf en stof op ga zoeken om mijn fotolijstjes etc. te pimpen. Door deze ideeën krijg ik meteen inspiratie! ~Liefs Else-Marie~

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dankjulliewel voor deze geweldige reacties, bloos er steeds een beetje van:). Heel erg fijn om te lezen dat het sommigen van jullie inspireerd om zelf aan de slag te gaan, wauw! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow, dat schilderij vind ik echt superknap gemaakt! En de rest is natuurlijk ook leuk.

    Ik zag je berichtje dat je mij iets leuks gestuurd hebt. Wat aardig van je.
    Helaas zal ik het pas over een aantal weken zien, maar dat had je al ontdekt.
    In elk geval alvast heel erg bedankt. En t.z.t. laat ik wel weten dat ik het ontvangen heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, super veel inspiratie te vinden hier!! Leuk, leuk, leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel leuk als je een berichtje achterlaat, lees ze met heel veel plezier!