zondag 28 juli 2013

Nieuwe-oude hobby

 
Toen ik vanmorgen buitenkwam
bracht de wind zo'n geurtje mee
van honing, hooi en zonnebloemen
en een vleugje zand en zee.

En alles was nog stil
de schommelstoel op het terras,
de roze rozenstruik en ik
op blote voeten in het gras.

Twee wolkjes zeemden ijverig
de lucht van lichtblauw glas.
Ze wuifden naar de zon
die net als ik al wakker was,

terwijl daarbinnen iedereen
nog steeds te slapen lag.
En ik begreep: dit wordt
de allermooiste zomerdag

Helemaal tot de nok vol nieuwe creatieve ideeën en dromen weer hartstikke welkom op mijn blogje vandaag! Na een prachtige, lange en warme zomervakantie met veel blote voeten, lichtblauwe luchten, lange avonden ben ik ,met een kleurtje, haar een tintje lichter en een hoop sproetjes erbij, er weer!
Op vakantie heb ik een stokoude hobby uit de kast getrokken.. En ik was echt vergeten hoe leuk het ook alweer was. Vroeger deed ik het uren.. ik kan me zelfs een basisschool rapport herinneren waar op stond: 'suzan, als je klaar bent met je werk mag je ook eens iets anders kiezen dan alleen tekenen'. Tekenen dus.. hieronder twee ervan. kwaliteit is niet super omdat ik van de tekening een fotootje heb gemaakt.. maar het geeft toch een indruk!


stukje uit gedicht van www.leesgedichten.nl/kinder-gedicht/de-kwaki-kikkerdans

Reacties vind ik natuurlijk als altijd weer hartstikke leuk:)
Ik hoop dat jullie net zo genieten (of hebben genoten) van een heerlijke zomervakantie!
Suus

10 opmerkingen:

  1. Gave tekeningen zeg!!!!
    En welkom terug!!!!!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een talent! Ik kan zelf niet veel beter tekenen dan de gemiddelde 7-jarige, dus ik kan alleen maar dromen van zo'n mooie tekeningen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Wat een prachtige tekeningen zeg. Goed om te lezen dat je zo hebt genoten van je vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super talent!! Wauw zeg! Fijn dat je zo genoten heb, geniet nog lekker na! Wij beginnen morgen aan onze vakantiepret, heeelll veel zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt gave tekeningen, je kunt wel kinderboeken gaan illustreren! Mooi zomergedicht ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig, je tekeningen!! En wat een mooi zomergedicht, knap om het begin van een zomerdag zo in woorden te kunnen vangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een verborgen talent ben je.. Ik kan me de tekeningen zo voorstellen in een prachtig kinderboek!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supermooi zijn ze! Echt heel erg leuk :-)
    Kon ik ook maar weer eens de tijd vinden om meer te tekenen... Het lukt me maar niet!
    Heb je jouw reclameborden al gezien op mijn blog? Ik ben er erg blij mee :-)
    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk om te lezen dat je zo van je vakantie hebt genoten. Welkom terug! en wat een prachtige tekeningen!! als ik dat zo zie moet ik het ook weer eens oppakken..

    <3 liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel leuk als je een berichtje achterlaat, lees ze met heel veel plezier!