maandag 3 juni 2013

Oplaadpunt

Vandaag niets wat tot stand is gekomen in mijn hoofd, of uit mijn handen.. was het maar, want ik vind het werkelijk een geniaal idee! Daarom delen we. Het oplaadpunt.
Ik weet niet of er meer mensen zijn die 'last' hebben van dit probleem. Ik namelijk wel. Het gaat om het probleem opladers. Door de kabels kan ik letterlijk het oplader-oerwoud niet meer zien! Opladers van de telefoon, telefoon van vriendlief, computer, ipad, mp3speler, spelcomputer, camera... en zo verder. Een wirwar van kabels waar geen einde aan lijkt te komen. En vooral waar geen ontknopen meer aan is! En dan hebben we het nog niet over het niet-zo-fraaie-zicht van een hoopje kabels. Bij ons gebeurd het regelmatig dat de oplader ofwel zoek is, ofwel heftig in strijd is verwikkeld is met een andere oplader, ofwel... en, ik betwijfel of dit iets is wat vaker voorkomt, een oplader in tweeen. Ik begrijp dat dit meer uitleg behoefd. Onze kat Musti houdt van het doorbijten van kabels, geen idee waarom, het schijnt een soort kick te geven. Dus wij hebben een verslaaft-aan-op-kabels-knabbelende-kat, nogal lastig als je wat chaotisch van aard bent en regelmatig opladers laat slingeren.  Deze kunnen namelijk geen enkel moment onbewaakt blijven. Ik heb nu al zoveel nieuwe opladers gekocht dat  mijn hart een sprongetje maakte toen ik het geniale idee in het tijdschrift 101woonideeen vond. Dat ik er zelf nog nooit opgekomen ben! Het oplaadpunt. geen rondslingerende, in de knoopgeraakte of kapotgebeten kabels meer! GEWELDIG, bedankt 101woonideeen.

bron: 101woonideeen nr. 6 2013

Wat kost het? 27,48.
Hoeveel tijd kost het? 30 min.

-Legerkistje (19,50 Loods 5)
-4voudige stekkerdoos (5,99 Blokker)
-stekker wit (1,99 bouwmarkt)
-accuboormachine
-metaalboor 4, 8 en 18 mm
-potlood
-ronde ijzervijl
-zijkniptang
-striptang
-fittingschroevendraaier

Werkwijze:
teken de gaten af op het kistje, boor de gaten eerst met een metaalboortje van 4mm, zowel op de kopse kant als de 4 gaten aan de zijkant. Boor dezelfde gaten daarna verder uit met de metaalboor van 8mm, en uiteindelijk 18mm. Vijl de gaten met een ronde ijzervijl bij. Knip de stekker van de stekkerdoos af met een zijkniptang. plaats de stekkerdoos in het kistje, haal het snoer aan de kopse kant door het gat en zet de stekker er weer aan.

Succes.
Suus.

ps. meer leuke zelfmaak-ideeen te vinden op de site van 101woonideeen!



5 opmerkingen:

  1. Haha, geweldig een op-kabels-knabbelende kat! Nee, daar hebben wij geen last van, geen binnen-huisdieren hier. Wel zat rondslingerende kabels. Ik heb één rieten mandje op een plank staan en gooi alles wat ook maar enigszins op een kabeltje lijkt daarin. Enig graafwerk geeft de zoeker meestal het gezochte kabeltje.
    Leuk idee, zo'n 'oplaad-station'!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad. Geweldig idee! Wij hebben een hele bureaulade vol vernestelde kabels. Zo'n legerbox hebben we wel nog liggen, maar die was eigenlijk bedoeld voor het verstoppen van een geocache :-) Maar ik weet zeker dat ik wel een andere geschikte doos kan vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een idee!!
    Ziet er veel leuker uit!!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geniaal idee! Ben alleen bang dat zelf zoiets hier in huis niet werkt. Elke dag gooi ik alles wat ik aan kabels tegenkom in een bak in de kast. Degene die iets mist, kan het daar weer uit halen ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel leuk als je een berichtje achterlaat, lees ze met heel veel plezier!